tirsdag 4. november 2008

Valget

Etter en lang periode med valgkampsarbeid i USA, har den store dagen kommet. Hvor demokratisk dette er/blir kan diskuteres. Men ut i fra meningsmålene så ligger Obama ganske godt an. Jeg heier på han! Det betyr ikke at jeg forventer at han skal gjøre en super jobb!! Men bare en bedre jobb. Jeg kommer sikkert til å demonstrere mot noe av hans utenrikspolitikk engang i framtiden. Ingen forventer en USA uten krig. USA kommer ikke til å gi seg med i innvadere andre land. I hvertfall ikke så lenge vi lar dem holde på!
Obama er på mange måter mye bedre enn Bush og McCain. Han kan i det minste formulere seg! Obama snakker mye om forandringer, det er flott! Vi får se om han får det til i et system som i USA og virkelig gjør ditt beste for å forandre til det bedre, tiden skal vise oss det. Jeg forventer ikke store forandringer i USA. Håper bare at de kan begynne å se litt mer hva som virkelig skjer i verden. Når det kommer til McCain så er talene hans så tåpelige at jeg blir kvalm av å se på alle de som klapper og støtter han. Demokratiet i USA ligger så langt nede at jeg ikke hadde blitt overasket om Obama ikke vant, selv om det ser ut som om folket helst vil ha han!
Spennende!!
Om Obama ikke vinner, vet jeg ikke hvordan jeg kommer til å reagere!!

Ingen kommentarer: