søndag 9. november 2008

Kjapt!


Jeg skulle ta bussen til Oslo. Men takket være dårlig kollektiv tilbud måtte jeg vente leeenge.. Da bussen endelig kom satt jeg meg i bussen og hørte på musikk. Jeg gikk av bussen, gikk fort forbi gatene i Oslo. Folk virket så sure, alle hadde dårlig tid. Ingen hadde tid til å smile!! Jeg følte med IKKE hjemme. Helt til den gamle mannen smilte til meg=) det var nice. Uten å tenke over hvor jeg gikk var jeg på vei til RU-kontoret. Jeg stoppa opp.. hvor faen går jeg tenkte jeg. Snudde og gikk mot folketshus. Der var det liv. Og der følte jeg meg virkelig hjemme. Globaliseringskonferansen, så digg!! Jeg gikk først inn i feil sal. Men så klarte jeg å finne salen hvor de snakket om finnanskrisa. Jeg kom da en mann snakket om det på engelsk. Jeg klarte ikke å henge med!! Men så avslutta han og flere andre begynte å si smarte ting. Jeg var endelig med. Etterpå hørte jeg at den mannen som sankka først var kjempeflink. Ja ja… etter det så var jeg på intervju med Fredrik, Sofie og Marie.
Så var det rett til Globkonf. igjen. Der rakk jeg innledningene om rasisme og lignende. Det var tre sterke kvinner som snakket. Rart nok var jeg helt stille og bare hørte på, stilte ingen spørsmål. Var bare interessert i å høre hva alle andre hadde å si. Etter det så kom jeg hjem til Fredrikstad. Satt hjemme og så på film sammen med mamma og Bahar. Koselige greier!!..

Ingen kommentarer: