onsdag 14. januar 2009

Vi står sammen

I går skulle jeg egentlig legge ut den, men nette klikka, jeg fikk lagra det så=) her er den.

Hva skjer med å ikke stå sammen?
I går fikk vi vite at vi måtte sitte igjen på skolen til kl 16.00 for å ta igjen to naturfagtimer som vi mister. Ikke nok med at replanlegging er ille nok, nå for vi beskjed en dag før! Vi hadde blitt fortalt at vi skulle få beskjed en uke før!!! Det passet dårlig for mange i klassen pga jobb og andre avtaler. Det er ikke alltid lett å avlyse avtaler eller bytte vakt innen en dag. Vi i klassen gikk sammen og snakket med læreren, noen foreslå at vi skulle ha det neste uke eller en annen tirsdag, det var det forslaget som vi fikk gjennom! Hurra for oss=). MEN jeg ble så irritert mens diskusjonen foregikk. Det passet egentlig for noen i klassen, men de sa ikke noe fordi klassekameratene kom til å få fravær hvis vi skulle ha det og vi hadde blitt fortalt noe annet, så noen gjorde det av prensipp. Midt i diskusjonen klarer en å mene at vi ikke skulle legge avtaler eller jobber i tilfelle læreren ville replanlegge!! Ok, greit at du mener det, men nå står vi SAMMEN som en klasse!!! Hvordan skal vi få læreren til å ta oss på alvor og høre på oss hvis vi ikke klarer å stå sammen?
Hurra for klassen min, vi fikk det som vi ville gjennom å stå sammen (selv om noen prøvde å ødelegge)

Skolen er blitt så firekanta at vi alle er syk lei skolen. Nå kan samfunnet gjøre seg klar for mange som dropper ut av skolen. Fordi jeg tror presset kan være for mye. Sånn blir det når konservative folk som gikk på skolen for 30 år siden skal bestemmer hvordan VÅR skolegang skal bli.

Ingen kommentarer: